søndag 15. mai 2011

Søndag og kakebaking




I dag har jeg laget en kake jeg lenge har hatt lyst til å bake. Sitronmarengspai eller sitronterte. Det var veldig gøy, for den ble fin syns jeg. :)
Jeg lærer litt underveis. Feks at det er lurt å være pinlig nøyaktig. På grammet faktisk. Har derfor blitt veldig glad i min digitale vekt.
Også merket jeg at sekunder teller! hadde marengsen stått inne lengre tror jeg at den hadde blitt brent... :S
Dessuten er marengs noe klissete greier som det er vanskelig å pynte med. Jeg burde kanskje hatt en plan, men det hadde jeg ikke, og da ble det litt tilfeldig. Tror ikke det gjør så mye. Det er jo det som er så fint med kaker. Uansett hvordan det ser ut, smaker det godt!

Nå skal jeg lage middag.

God søndag!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar