mandag 27. september 2010

Maten er klar!

I dag skal vi få levering igjen. Levering? Jepp, for noen uker siden så jeg tilfeldigvis så en annonse på nettet for matenerklar.no. Konseptet er slik: matenerklar.no har laget en ukesmeny, handler inn råvarene og leverer dette på døren på mandag. så har man middag til alle fem hverdagene uten å gå på butikken selv. Enkelt og greit. Jeg synes dette er bra for da blir alle råvarene brukt opp (vanligvis så blir det masse igjen som bare står og råtner i kjøleskapet...), og jeg slipper å tenke på hva jeg skal ha til middag hver dag.

Håper bare at de levere litt tidligere enn forrige levering, da fikk vi maten da klokka var over ni på kvelden  (det var ikke for sent, det er levering innen ti) noe som gjorde at vi ble veldig sultne den kvelden...



Denne uka så er menyen sånn:

  • Pasta viltbolognese med kålrabistaver
  • Papardelle med freste grønnsaker og halloumi (luerer litt på hva både papardelle og halloumi er, men det blir sikkert godt)
  • Fisk- og skalldyrsgryte med ris og broccoli (til to dager)
  • Klassisk pølse i ovn med fargesprakende pytt og hjemmelagde "potetchips"

Skal se om jeg får tatt noen bilder av maten.

Maten er klar på facebook.

3 kommentarer:

  1. Oi, for et spennende konsept! Er det mye dyrere enn å handle i butikken? Iblant skulle jeg ønske jeg bodde en litt mer sentral plass enn Egersund... Kjempekoselig å følge bloggen din, Tonje! Goe klemmen

    SvarSlett
  2. Det er litt dyrere, men ikke så veldig. :)Det beste er at jeg slipper å tenke! Hyggelig å ha en som følger med :) Det hadde jo vært flere fordeler med at du hadde bodd litt nærmere... flere besøk, feks. ;) klem!

    SvarSlett
  3. Veldig koselig å se deg og Edvin idag! Bonusvisitt ;) Jeg er litt sånn kiwi når det kommer til babyer ;) to for en :)

    SvarSlett