torsdag 30. desember 2010

Romjulstanker

Denne jula har jeg virkelig kost meg. Vi har vært masse sammen med familien. Det som er så fint er at det er mye kos igjen. Straks kommer nyttårsaften og vi skal feire den med koselig familie. Gleder meg til det!
Ettersom et nytt år er på vei, er det vel på tide å tenke litt på det gamle. Dette året har vært utrolig. Og det er det bare en grunn til. Goingen kom og snudde livet opp ned til det fantastiske livet vi har nå. Man kan bli litt lurt når nybakte foreldre sier at livet er fantastisk med de små. For livet med dem er også en masse strev. Hundre vurderinger hver dag. Hvor mye klær er passe akkurat nå? Er du trøtt eller sulten nå, lille venn? Er det bæsj i bleia, eller har du bare prompa? Og hvordan i all verden skal vi få deg til å sove uten smokk? En skulle ikke tro av så banale spørsmål er så vanskelig å få står på... vel, akkurat den bæsjen er lett å finne ut av, men ellers kan det være ganske så vanskelig. Men altså helt fantastisk. Det blir en egen deilig liten boble man lever i. Å sende ut julekort blir plutselig et stort prosjekt. Jeg tenkte i november: Hva? Er det jul snart? Hvordan gjør man da? Heldigvis har vi familie som holder tradisjonene ved like og som sørger for at det blir jul uansett om jeg er i bobla mi eller ikke. For eksempel så gjorde søstera mi og jeg unna alle julegavene til de barna vi kjenner på en time i en og samme butikk. Snakk om svart belte i shopping!

I jula får jeg tid til å filosofere over litt mer uviktige ting også. For eksempel så lurer jeg litt på hvem det er som bruker alle programmene på tørketrommelen og vaskemaskinen. Vi bruker maks en tredjedel av dem. For hvem bruker å tørke noe litt skaptørt? Det jeg legger inn vil jeg skal være helt tørt. Det er derfor jeg legger det inn i tørketrommelen... ja, ja. Sånt har jeg bare tid til å tenke på i jula, altså.

Konklusjonen for 2010 er altså at livet er fantastisk med goingen til stede og at tørketrommelprodusentene kunne spart seg for å lage hundre program.

Godt nytt år!

2 kommentarer:

  1. :) Jeg ønsker dere ALT GODT for det året som kommer også!! På alle de nye mødrevalg/vurderingene trur jeg svara kommer litt mer automatisk/intuitivt etterhver :P Lykke til!! :)
    Jeg bruker ikke mer enn 40% av programmene på min vaskemaskin og har lurt på det samme ;))))
    Snakkes neste år :)) Nyt romjula!!

    SvarSlett
  2. Hehe, Det er godt det er flere som har lurt på det. :) Godt Nytt år!

    SvarSlett