mandag 5. september 2011

Mandag morgen

Nå har jeg blitt student! Det er litt merkelig, men også veldig fint. Jeg har fått litt reisevei... hele to timer hver vei. Det går foreløpig bra. Ideelt så skal jeg utnytte den tiden til å lese, men... ja, det er ikke like lett som i teorien.

Jeg har observert at jeg er litt eldre enn de fleste andre studentene... merker det på flere områder. Feks så er jeg den eneste som har kjøpt meg en familieplanlegger i stedet for en helt vanlig skolekalender.
Ettersom det er noen år siden jeg studerte, så lurte jeg på om det hadde skjedd en liten teknisk revolusjon mens jeg var borte. Så for meg at jeg kom til å være den eneste som ikke hadde pc eller iPad å notere på.
Heldigvis var det ikke sånn. Jeg var ikke alene om å ha penn og papir.  Jeg var derimot alene om å være jente på de fem første radene. Og da kan du jo gjette hvilket fakultet jeg går på... MatNat, selvfølgelig.

Det ene emnet jeg tar, har med design å gjøre, og foreleseren der er opptatt av knapper i alle  fasonger. Nå kunne dette handlet om klær, men det er snakk om elektroniske knapper, sånne som feks er i en heis. Ham oppfordrer oss til å se og samle på knapper. Ettersom jeg kjører buss hver dag, har jeg funnet en som stopper ekspressbussen til Kristiansand fra Kopstad. Hvis ingen har trykket på den, går bussen rett forbi. Skikkelig smart, for da sparer bussen tid når den slipper å kjøre innom steder det ikke står noen å venter. Lurt!

Ellers så kan jeg melde ol et skikkelig grått vær i dag. Håper det ille er oversvømmelse i hovedstaden i dag også... det var jo det forrige uke...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar