fredag 25. november 2011

Makroner... igjen!

Nå har jeg prøvd meg på markroner igjen... denne gangen var det ikke langt unna at de ble perfekte!
De ble "prikkete" fordi det de er laget på mandelmel (som bare er helt perfekt til dette), men jeg fikk to stk som hevet seg helt som de skal! ellers ble de litt skjeve... og et helt brett ble bare "krater". Det kjedelige var at de som ikke sprakk, ble litt mye stekt, og de som sprakk ble passe lenge stekt... jaja, kan jo ikke annet enn å prøve en gang til en annen gang! Gode er de likevel!



2 kommentarer:

  1. Prøv kokosmakroner istedenfor. Vi lagde 2 brett i helgen og de ble perfekte. Noe av årsaken er vel at de ikke skal se så pene ut, så da kan det ikke gå galt.

    5 egg
    250g sukker
    250g kokosmasse

    Blandes i en gryte på medium varme, pass på at det ikke koker. Putt så i ovnen i 12 min 200 grader. Ferdig!

    SvarSlett
  2. hehe, høres godt ut! Grunnen til at jeg forsøke for n'te gang med makronene er at jeg liker utfordringen.. ;) skal Prøve kokosmakronene dine også, jeg. :)

    SvarSlett