mandag 10. oktober 2011

På tide med en liten bakeoppdatering.

Nå tenkte jeg å vise dere hvor flink jeg har vært i det siste!
Som dere ser på bildene har jeg bakt litt. I helga fikk jeg besøk av nesen min som er veldig opptatt av Hello Kitty. Da kunne jeg jo ikke gå forbi Hello Kitty-muffinsene som stod i butikkken. Stolt bakte jeg dem og gledet meg til at hun skulle få være med å pynte. Deigen ble rosa som forventet, og glasuren like så. Som en ivrig baker smakte jeg litt under veis og tenkte at, tja, det er jo en utenlandsk pakning, så det blir sikkert bedre når de er stekt (glasuren la jeg selvfølgelig på etterpå...) da de var ferdige smakte de.... forferdelig! Så det er bare å holde seg unna disse muffinsene. Da ble det jo krise... hva gjør man?jo, finner fram neste pakke fra Bakers, som smaker fortreffelig, søtt og godt. Bakerst reddet dagen! Heldigvis hadde jeg ikke pyntet ferdig, så figurene kunne nesen min få sette på når hun kom. Og jeg tror det ble suksess.
Ellers så har jeg prøvd meg på marengs og det tar jo tid... men godt blir det! Perfekt dessert med sjokoladesaus og frukt.
Og så er det müsli-brødet jeg har bakt en del helger. Det tar ikke lang tid (lenge leve kenwood) og smaker veldig godt! Skal se om jeg finner oppskriftene på nett. Du kan jo ta en titt på allt om mat sin hjemmeside. Der er det MYE godt!
Ellers så var vi en liten tur i skogen, og den lille vennen vår bare gikk avgårde... uten å se seg tilbake... han hadde jo helt rett, vi hentet ham inn når vi ikke turde å lå han gå lengre.
God mandag!

o



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar